İntenet bağlantınızı yoxlayın...

Azərbaycan dili


Natiq Vahidov


NV ACADEMY
Doldurmaq vacibdir

Sual 1 - 10

Musiqimizin şahı

     I     Muğam Azərbaycan folklorunda ənənəvi musiqi janrlarından biridir. 2002-ci ildə UNESKO tərəfindən musiqi irsinin şedevri elan edilmiş və onun vətəninin məhz Azərbaycan olduğu qeyd edilmişdir.               

           Muğamın yeddi növü vardır: Rast, Şur, Segah, Şüştər, Çahargah, Bayatı-Şiraz, Hümayun.

           Muğam – ərəb məqamına, özbək maqomına, hind raqasına çox yaxın, qohum hesab edilir və onlar ahəng baxımından çox oxşardır. Əvvəllər muğam Yaxın Şərq musiqi ənənələrinə uyğun olaraq, ərəb məqamı, türk makamı və fars dəsgahı üslublarında öyrədilirdi və öyrənilirdi. Sonralar Azərbaycanın muğam ustaları və musiqişünaslarının səyləri nəticəsində Azərbaycanın özünəməxsus muğam üslubunun əsası qoyulub.

    II    Muğamın ahəngi – Quran oxuyan moizəçilərdən, musiqisi – fars saraylarında çalınan musiqidən, ifa tərzi isə Azərbaycan aşıqları tərəfindən qoyulmuşdur. Muğamda oxunan əsas mövzu məhəbbətdir. Təkcə qadın-kişi məhəbbəti yox, vətənə, təbiətə, Allaha məhəbbət və s.           

   III    Muğamda tək müasirlərin şeirlərindən deyil, klassiklərimizdən – Füzulinin, Vaqifin, Beyləqaninin, Xaqaninin və s. məşhurların klassik şeirlərindən istifadə olunur. Hər bir muğam kompozisiyası bir neçə hissədən ibarətdir və ümumilikdə bir muğam ahəngi hesab edilir. Müğənni-xanəndə muğam ifa edərkən, bir hissədən digərinə keçərkən səs diapazonunu1 dəyişərək aşağı registrdən2 getdikcə yüksəyə qalxır. Bunu isə hər ifaçı bacarmır. Muğamın bölmələri arasında mütləq təsniflər3 oxunmalıdır. Təsniflər rəng4 və diringələrdən ibarət olur. Bunlar da rəqs xarakterli olur. Bu, əsasən, improvizasiya5 baxımından bir az caza yaxındır.

           Elmi tədqiqatlar nəticəsində sübuta yetirilmişdir ki, muğamın yaranma tarixi çox qədimlərə, e.ə. XII minillikdən də əvvəllərə gedib çıxır.

    IV    XX əsrdə Azərbaycanın klassik bəstəkarları üçün operaların, simfonik əsərlərin, xor musiqilərinin bəstələnməsində muğam əsas mənbə olmuşdur. Muğam ifa edə bilən və onun mahiyyətini anlayanlar üçün digər musiqi janrlarını ifa etmək çox asan olur. Yəni muğam ifaçısı çox asanlıqla caz və rok ifa etsə də, caz və ya rok ifaçısı çoxillik məşqlər etmədən muğam ifa edə bilməz.
 

Muğam qədim tarixə malik, müdrik bir incəsənət növüdür. O, insanı dərindən düşünməyə vadar edir, haqqa səsləyir və hər şeyə sevgi ilə yanaşmağı tövsiyə edir. Muğam insanların harmonik tarazlığını tənzimləyir, həyata sevgi və bağlılıq yaradır. Muğam neçə əsrlərdən bəri insanların mənəvi aləmini saflaşdıran bir incəsənət abidəsidir.

 


Muğam  haqqında deyilənlərdən biri yanlışdır:







Sual 2 - 10

Musiqimizin şahı

     I     Muğam Azərbaycan folklorunda ənənəvi musiqi janrlarından biridir. 2002-ci ildə UNESKO tərəfindən musiqi irsinin şedevri elan edilmiş və onun vətəninin məhz Azərbaycan olduğu qeyd edilmişdir.               

           Muğamın yeddi növü vardır: Rast, Şur, Segah, Şüştər, Çahargah, Bayatı-Şiraz, Hümayun.

           Muğam – ərəb məqamına, özbək maqomına, hind raqasına çox yaxın, qohum hesab edilir və onlar ahəng baxımından çox oxşardır. Əvvəllər muğam Yaxın Şərq musiqi ənənələrinə uyğun olaraq, ərəb məqamı, türk makamı və fars dəsgahı üslublarında öyrədilirdi və öyrənilirdi. Sonralar Azərbaycanın muğam ustaları və musiqişünaslarının səyləri nəticəsində Azərbaycanın özünəməxsus muğam üslubunun əsası qoyulub.

    II    Muğamın ahəngi – Quran oxuyan moizəçilərdən, musiqisi – fars saraylarında çalınan musiqidən, ifa tərzi isə Azərbaycan aşıqları tərəfindən qoyulmuşdur. Muğamda oxunan əsas mövzu məhəbbətdir. Təkcə qadın-kişi məhəbbəti yox, vətənə, təbiətə, Allaha məhəbbət və s.           

   III    Muğamda tək müasirlərin şeirlərindən deyil, klassiklərimizdən – Füzulinin, Vaqifin, Beyləqaninin, Xaqaninin və s. məşhurların klassik şeirlərindən istifadə olunur. Hər bir muğam kompozisiyası bir neçə hissədən ibarətdir və ümumilikdə bir muğam ahəngi hesab edilir. Müğənni-xanəndə muğam ifa edərkən, bir hissədən digərinə keçərkən səs diapazonunu1 dəyişərək aşağı registrdən2 getdikcə yüksəyə qalxır. Bunu isə hər ifaçı bacarmır. Muğamın bölmələri arasında mütləq təsniflər3 oxunmalıdır. Təsniflər rəng4 və diringələrdən ibarət olur. Bunlar da rəqs xarakterli olur. Bu, əsasən, improvizasiya5 baxımından bir az caza yaxındır.

           Elmi tədqiqatlar nəticəsində sübuta yetirilmişdir ki, muğamın yaranma tarixi çox qədimlərə, e.ə. XII minillikdən də əvvəllərə gedib çıxır.

    IV    XX əsrdə Azərbaycanın klassik bəstəkarları üçün operaların, simfonik əsərlərin, xor musiqilərinin bəstələnməsində muğam əsas mənbə olmuşdur. Muğam ifa edə bilən və onun mahiyyətini anlayanlar üçün digər musiqi janrlarını ifa etmək çox asan olur. Yəni muğam ifaçısı çox asanlıqla caz və rok ifa etsə də, caz və ya rok ifaçısı çoxillik məşqlər etmədən muğam ifa edə bilməz.
 

Muğam qədim tarixə malik, müdrik bir incəsənət növüdür. O, insanı dərindən düşünməyə vadar edir, haqqa səsləyir və hər şeyə sevgi ilə yanaşmağı tövsiyə edir. Muğam insanların harmonik tarazlığını tənzimləyir, həyata sevgi və bağlılıq yaradır. Muğam neçə əsrlərdən bəri insanların mənəvi aləmini saflaşdıran bir incəsənət abidəsidir.

 


Aşağıdakı fikirlərdən hansıların muğamın formalaşmasında rolu olmuşdur?
1. Aşıq musiqisi
2. Şifahi xalq ədəbiyyatı
3. Quran moizələri
4. Fars musiqisi
5. Qərblə əlqələr







Sual 3 - 10

Musiqimizin şahı

     I     Muğam Azərbaycan folklorunda ənənəvi musiqi janrlarından biridir. 2002-ci ildə UNESKO tərəfindən musiqi irsinin şedevri elan edilmiş və onun vətəninin məhz Azərbaycan olduğu qeyd edilmişdir.               

           Muğamın yeddi növü vardır: Rast, Şur, Segah, Şüştər, Çahargah, Bayatı-Şiraz, Hümayun.

           Muğam – ərəb məqamına, özbək maqomına, hind raqasına çox yaxın, qohum hesab edilir və onlar ahəng baxımından çox oxşardır. Əvvəllər muğam Yaxın Şərq musiqi ənənələrinə uyğun olaraq, ərəb məqamı, türk makamı və fars dəsgahı üslublarında öyrədilirdi və öyrənilirdi. Sonralar Azərbaycanın muğam ustaları və musiqişünaslarının səyləri nəticəsində Azərbaycanın özünəməxsus muğam üslubunun əsası qoyulub.

    II    Muğamın ahəngi – Quran oxuyan moizəçilərdən, musiqisi – fars saraylarında çalınan musiqidən, ifa tərzi isə Azərbaycan aşıqları tərəfindən qoyulmuşdur. Muğamda oxunan əsas mövzu məhəbbətdir. Təkcə qadın-kişi məhəbbəti yox, vətənə, təbiətə, Allaha məhəbbət və s.           

   III    Muğamda tək müasirlərin şeirlərindən deyil, klassiklərimizdən – Füzulinin, Vaqifin, Beyləqaninin, Xaqaninin və s. məşhurların klassik şeirlərindən istifadə olunur. Hər bir muğam kompozisiyası bir neçə hissədən ibarətdir və ümumilikdə bir muğam ahəngi hesab edilir. Müğənni-xanəndə muğam ifa edərkən, bir hissədən digərinə keçərkən səs diapazonunu1 dəyişərək aşağı registrdən2 getdikcə yüksəyə qalxır. Bunu isə hər ifaçı bacarmır. Muğamın bölmələri arasında mütləq təsniflər3 oxunmalıdır. Təsniflər rəng4 və diringələrdən ibarət olur. Bunlar da rəqs xarakterli olur. Bu, əsasən, improvizasiya5 baxımından bir az caza yaxındır.

           Elmi tədqiqatlar nəticəsində sübuta yetirilmişdir ki, muğamın yaranma tarixi çox qədimlərə, e.ə. XII minillikdən də əvvəllərə gedib çıxır.

    IV    XX əsrdə Azərbaycanın klassik bəstəkarları üçün operaların, simfonik əsərlərin, xor musiqilərinin bəstələnməsində muğam əsas mənbə olmuşdur. Muğam ifa edə bilən və onun mahiyyətini anlayanlar üçün digər musiqi janrlarını ifa etmək çox asan olur. Yəni muğam ifaçısı çox asanlıqla caz və rok ifa etsə də, caz və ya rok ifaçısı çoxillik məşqlər etmədən muğam ifa edə bilməz.
 

Muğam qədim tarixə malik, müdrik bir incəsənət növüdür. O, insanı dərindən düşünməyə vadar edir, haqqa səsləyir və hər şeyə sevgi ilə yanaşmağı tövsiyə edir. Muğam insanların harmonik tarazlığını tənzimləyir, həyata sevgi və bağlılıq yaradır. Muğam neçə əsrlərdən bəri insanların mənəvi aləmini saflaşdıran bir incəsənət abidəsidir.

 


Biri muğamın növləri sırasında verilə bilməz:







Sual 4 - 10

Musiqimizin şahı

     I     Muğam Azərbaycan folklorunda ənənəvi musiqi janrlarından biridir. 2002-ci ildə UNESKO tərəfindən musiqi irsinin şedevri elan edilmiş və onun vətəninin məhz Azərbaycan olduğu qeyd edilmişdir.               

           Muğamın yeddi növü vardır: Rast, Şur, Segah, Şüştər, Çahargah, Bayatı-Şiraz, Hümayun.

           Muğam – ərəb məqamına, özbək maqomına, hind raqasına çox yaxın, qohum hesab edilir və onlar ahəng baxımından çox oxşardır. Əvvəllər muğam Yaxın Şərq musiqi ənənələrinə uyğun olaraq, ərəb məqamı, türk makamı və fars dəsgahı üslublarında öyrədilirdi və öyrənilirdi. Sonralar Azərbaycanın muğam ustaları və musiqişünaslarının səyləri nəticəsində Azərbaycanın özünəməxsus muğam üslubunun əsası qoyulub.

    II    Muğamın ahəngi – Quran oxuyan moizəçilərdən, musiqisi – fars saraylarında çalınan musiqidən, ifa tərzi isə Azərbaycan aşıqları tərəfindən qoyulmuşdur. Muğamda oxunan əsas mövzu məhəbbətdir. Təkcə qadın-kişi məhəbbəti yox, vətənə, təbiətə, Allaha məhəbbət və s.           

   III    Muğamda tək müasirlərin şeirlərindən deyil, klassiklərimizdən – Füzulinin, Vaqifin, Beyləqaninin, Xaqaninin və s. məşhurların klassik şeirlərindən istifadə olunur. Hər bir muğam kompozisiyası bir neçə hissədən ibarətdir və ümumilikdə bir muğam ahəngi hesab edilir. Müğənni-xanəndə muğam ifa edərkən, bir hissədən digərinə keçərkən səs diapazonunu1 dəyişərək aşağı registrdən2 getdikcə yüksəyə qalxır. Bunu isə hər ifaçı bacarmır. Muğamın bölmələri arasında mütləq təsniflər3 oxunmalıdır. Təsniflər rəng4 və diringələrdən ibarət olur. Bunlar da rəqs xarakterli olur. Bu, əsasən, improvizasiya5 baxımından bir az caza yaxındır.

           Elmi tədqiqatlar nəticəsində sübuta yetirilmişdir ki, muğamın yaranma tarixi çox qədimlərə, e.ə. XII minillikdən də əvvəllərə gedib çıxır.

    IV    XX əsrdə Azərbaycanın klassik bəstəkarları üçün operaların, simfonik əsərlərin, xor musiqilərinin bəstələnməsində muğam əsas mənbə olmuşdur. Muğam ifa edə bilən və onun mahiyyətini anlayanlar üçün digər musiqi janrlarını ifa etmək çox asan olur. Yəni muğam ifaçısı çox asanlıqla caz və rok ifa etsə də, caz və ya rok ifaçısı çoxillik məşqlər etmədən muğam ifa edə bilməz.
 

Muğam qədim tarixə malik, müdrik bir incəsənət növüdür. O, insanı dərindən düşünməyə vadar edir, haqqa səsləyir və hər şeyə sevgi ilə yanaşmağı tövsiyə edir. Muğam insanların harmonik tarazlığını tənzimləyir, həyata sevgi və bağlılıq yaradır. Muğam neçə əsrlərdən bəri insanların mənəvi aləmini saflaşdıran bir incəsənət abidəsidir.

 








Sual 5 - 10

Musiqimizin şahı

     I     Muğam Azərbaycan folklorunda ənənəvi musiqi janrlarından biridir. 2002-ci ildə UNESKO tərəfindən musiqi irsinin şedevri elan edilmiş və onun vətəninin məhz Azərbaycan olduğu qeyd edilmişdir.               

           Muğamın yeddi növü vardır: Rast, Şur, Segah, Şüştər, Çahargah, Bayatı-Şiraz, Hümayun.

           Muğam – ərəb məqamına, özbək maqomına, hind raqasına çox yaxın, qohum hesab edilir və onlar ahəng baxımından çox oxşardır. Əvvəllər muğam Yaxın Şərq musiqi ənənələrinə uyğun olaraq, ərəb məqamı, türk makamı və fars dəsgahı üslublarında öyrədilirdi və öyrənilirdi. Sonralar Azərbaycanın muğam ustaları və musiqişünaslarının səyləri nəticəsində Azərbaycanın özünəməxsus muğam üslubunun əsası qoyulub.

    II    Muğamın ahəngi – Quran oxuyan moizəçilərdən, musiqisi – fars saraylarında çalınan musiqidən, ifa tərzi isə Azərbaycan aşıqları tərəfindən qoyulmuşdur. Muğamda oxunan əsas mövzu məhəbbətdir. Təkcə qadın-kişi məhəbbəti yox, vətənə, təbiətə, Allaha məhəbbət və s.           

   III    Muğamda tək müasirlərin şeirlərindən deyil, klassiklərimizdən – Füzulinin, Vaqifin, Beyləqaninin, Xaqaninin və s. məşhurların klassik şeirlərindən istifadə olunur. Hər bir muğam kompozisiyası bir neçə hissədən ibarətdir və ümumilikdə bir muğam ahəngi hesab edilir. Müğənni-xanəndə muğam ifa edərkən, bir hissədən digərinə keçərkən səs diapazonunu1 dəyişərək aşağı registrdən2 getdikcə yüksəyə qalxır. Bunu isə hər ifaçı bacarmır. Muğamın bölmələri arasında mütləq təsniflər3 oxunmalıdır. Təsniflər rəng4 və diringələrdən ibarət olur. Bunlar da rəqs xarakterli olur. Bu, əsasən, improvizasiya5 baxımından bir az caza yaxındır.

           Elmi tədqiqatlar nəticəsində sübuta yetirilmişdir ki, muğamın yaranma tarixi çox qədimlərə, e.ə. XII minillikdən də əvvəllərə gedib çıxır.

    IV    XX əsrdə Azərbaycanın klassik bəstəkarları üçün operaların, simfonik əsərlərin, xor musiqilərinin bəstələnməsində muğam əsas mənbə olmuşdur. Muğam ifa edə bilən və onun mahiyyətini anlayanlar üçün digər musiqi janrlarını ifa etmək çox asan olur. Yəni muğam ifaçısı çox asanlıqla caz və rok ifa etsə də, caz və ya rok ifaçısı çoxillik məşqlər etmədən muğam ifa edə bilməz.
 

Muğam qədim tarixə malik, müdrik bir incəsənət növüdür. O, insanı dərindən düşünməyə vadar edir, haqqa səsləyir və hər şeyə sevgi ilə yanaşmağı tövsiyə edir. Muğam insanların harmonik tarazlığını tənzimləyir, həyata sevgi və bağlılıq yaradır. Muğam neçə əsrlərdən bəri insanların mənəvi aləmini saflaşdıran bir incəsənət abidəsidir.

 


Üzərində rəqəm yazılmış sözlərdən hansının kontekstə uyğun mənasına rast gəlmirik?
1. Musiqi aləti və ya müğənninin səsinin güc və yüksəklik dərəcəsi
2.  Hər hansı fərqlənmə əlamətlətinə görə qruplara ayırma, bölgü
3. Bir şeyin yayım dairəsi; həcm, tutum
4. İfa zamanı öncədən nəzərdə tutulmayan gedişlər,bədahətən dəyişmə
5. Muğamda təsnifdən sonra çalınan musiqi







Sual 6 - 10

Musiqimizin şahı

     I     Muğam Azərbaycan folklorunda ənənəvi musiqi janrlarından biridir. 2002-ci ildə UNESKO tərəfindən musiqi irsinin şedevri elan edilmiş və onun vətəninin məhz Azərbaycan olduğu qeyd edilmişdir.               

           Muğamın yeddi növü vardır: Rast, Şur, Segah, Şüştər, Çahargah, Bayatı-Şiraz, Hümayun.

           Muğam – ərəb məqamına, özbək maqomına, hind raqasına çox yaxın, qohum hesab edilir və onlar ahəng baxımından çox oxşardır. Əvvəllər muğam Yaxın Şərq musiqi ənənələrinə uyğun olaraq, ərəb məqamı, türk makamı və fars dəsgahı üslublarında öyrədilirdi və öyrənilirdi. Sonralar Azərbaycanın muğam ustaları və musiqişünaslarının səyləri nəticəsində Azərbaycanın özünəməxsus muğam üslubunun əsası qoyulub.

    II    Muğamın ahəngi – Quran oxuyan moizəçilərdən, musiqisi – fars saraylarında çalınan musiqidən, ifa tərzi isə Azərbaycan aşıqları tərəfindən qoyulmuşdur. Muğamda oxunan əsas mövzu məhəbbətdir. Təkcə qadın-kişi məhəbbəti yox, vətənə, təbiətə, Allaha məhəbbət və s.           

   III    Muğamda tək müasirlərin şeirlərindən deyil, klassiklərimizdən – Füzulinin, Vaqifin, Beyləqaninin, Xaqaninin və s. məşhurların klassik şeirlərindən istifadə olunur. Hər bir muğam kompozisiyası bir neçə hissədən ibarətdir və ümumilikdə bir muğam ahəngi hesab edilir. Müğənni-xanəndə muğam ifa edərkən, bir hissədən digərinə keçərkən səs diapazonunu1 dəyişərək aşağı registrdən2 getdikcə yüksəyə qalxır. Bunu isə hər ifaçı bacarmır. Muğamın bölmələri arasında mütləq təsniflər3 oxunmalıdır. Təsniflər rəng4 və diringələrdən ibarət olur. Bunlar da rəqs xarakterli olur. Bu, əsasən, improvizasiya5 baxımından bir az caza yaxındır.

           Elmi tədqiqatlar nəticəsində sübuta yetirilmişdir ki, muğamın yaranma tarixi çox qədimlərə, e.ə. XII minillikdən də əvvəllərə gedib çıxır.

    IV    XX əsrdə Azərbaycanın klassik bəstəkarları üçün operaların, simfonik əsərlərin, xor musiqilərinin bəstələnməsində muğam əsas mənbə olmuşdur. Muğam ifa edə bilən və onun mahiyyətini anlayanlar üçün digər musiqi janrlarını ifa etmək çox asan olur. Yəni muğam ifaçısı çox asanlıqla caz və rok ifa etsə də, caz və ya rok ifaçısı çoxillik məşqlər etmədən muğam ifa edə bilməz.
 

Muğam qədim tarixə malik, müdrik bir incəsənət növüdür. O, insanı dərindən düşünməyə vadar edir, haqqa səsləyir və hər şeyə sevgi ilə yanaşmağı tövsiyə edir. Muğam insanların harmonik tarazlığını tənzimləyir, həyata sevgi və bağlılıq yaradır. Muğam neçə əsrlərdən bəri insanların mənəvi aləmini saflaşdıran bir incəsənət abidəsidir.

 


Mətndə qarşısında ● işarəsi qoyulmuş cədvələ əsasən şərh edin.

Sözün qarşılığı

Qarşlığını cümlədə işlədin.

 

 


Sualın cavabını yazılı şəkildə aşağıdakı xanaya daxil etdikdən sonra “Cavabı təsdiqlə” butonuna klik edin. Açılan qiymətləndirmə meyarları ilə öz cavabınızı müqayisə edib qiymətləndirmə aparın. Nəzərə alın ki, daxil etdiyiniz cavablara test tərtibçisi (müəllim, təlimçi və s.) istəkdən asılı olaraq baxa bilər.




Sual 7 - 10

Musiqimizin şahı

     I     Muğam Azərbaycan folklorunda ənənəvi musiqi janrlarından biridir. 2002-ci ildə UNESKO tərəfindən musiqi irsinin şedevri elan edilmiş və onun vətəninin məhz Azərbaycan olduğu qeyd edilmişdir.               

           Muğamın yeddi növü vardır: Rast, Şur, Segah, Şüştər, Çahargah, Bayatı-Şiraz, Hümayun.

           Muğam – ərəb məqamına, özbək maqomına, hind raqasına çox yaxın, qohum hesab edilir və onlar ahəng baxımından çox oxşardır. Əvvəllər muğam Yaxın Şərq musiqi ənənələrinə uyğun olaraq, ərəb məqamı, türk makamı və fars dəsgahı üslublarında öyrədilirdi və öyrənilirdi. Sonralar Azərbaycanın muğam ustaları və musiqişünaslarının səyləri nəticəsində Azərbaycanın özünəməxsus muğam üslubunun əsası qoyulub.

    II    Muğamın ahəngi – Quran oxuyan moizəçilərdən, musiqisi – fars saraylarında çalınan musiqidən, ifa tərzi isə Azərbaycan aşıqları tərəfindən qoyulmuşdur. Muğamda oxunan əsas mövzu məhəbbətdir. Təkcə qadın-kişi məhəbbəti yox, vətənə, təbiətə, Allaha məhəbbət və s.           

   III    Muğamda tək müasirlərin şeirlərindən deyil, klassiklərimizdən – Füzulinin, Vaqifin, Beyləqaninin, Xaqaninin və s. məşhurların klassik şeirlərindən istifadə olunur. Hər bir muğam kompozisiyası bir neçə hissədən ibarətdir və ümumilikdə bir muğam ahəngi hesab edilir. Müğənni-xanəndə muğam ifa edərkən, bir hissədən digərinə keçərkən səs diapazonunu1 dəyişərək aşağı registrdən2 getdikcə yüksəyə qalxır. Bunu isə hər ifaçı bacarmır. Muğamın bölmələri arasında mütləq təsniflər3 oxunmalıdır. Təsniflər rəng4 və diringələrdən ibarət olur. Bunlar da rəqs xarakterli olur. Bu, əsasən, improvizasiya5 baxımından bir az caza yaxındır.

           Elmi tədqiqatlar nəticəsində sübuta yetirilmişdir ki, muğamın yaranma tarixi çox qədimlərə, e.ə. XII minillikdən də əvvəllərə gedib çıxır.

    IV    XX əsrdə Azərbaycanın klassik bəstəkarları üçün operaların, simfonik əsərlərin, xor musiqilərinin bəstələnməsində muğam əsas mənbə olmuşdur. Muğam ifa edə bilən və onun mahiyyətini anlayanlar üçün digər musiqi janrlarını ifa etmək çox asan olur. Yəni muğam ifaçısı çox asanlıqla caz və rok ifa etsə də, caz və ya rok ifaçısı çoxillik məşqlər etmədən muğam ifa edə bilməz.
 

Muğam qədim tarixə malik, müdrik bir incəsənət növüdür. O, insanı dərindən düşünməyə vadar edir, haqqa səsləyir və hər şeyə sevgi ilə yanaşmağı tövsiyə edir. Muğam insanların harmonik tarazlığını tənzimləyir, həyata sevgi və bağlılıq yaradır. Muğam neçə əsrlərdən bəri insanların mənəvi aləmini saflaşdıran bir incəsənət abidəsidir.

 


Mətndə çərçivə daxilində verilmiş hissəyə əsasən muğamı nəyin simvolu hesab etmək olar?


Sualın cavabını yazılı şəkildə aşağıdakı xanaya daxil etdikdən sonra “Cavabı təsdiqlə” butonuna klik edin. Açılan qiymətləndirmə meyarları ilə öz cavabınızı müqayisə edib qiymətləndirmə aparın. Nəzərə alın ki, daxil etdiyiniz cavablara test tərtibçisi (müəllim, təlimçi və s.) istəkdən asılı olaraq baxa bilər.




Sual 8 - 10

Musiqimizin şahı

     I     Muğam Azərbaycan folklorunda ənənəvi musiqi janrlarından biridir. 2002-ci ildə UNESKO tərəfindən musiqi irsinin şedevri elan edilmiş və onun vətəninin məhz Azərbaycan olduğu qeyd edilmişdir.               

           Muğamın yeddi növü vardır: Rast, Şur, Segah, Şüştər, Çahargah, Bayatı-Şiraz, Hümayun.

           Muğam – ərəb məqamına, özbək maqomına, hind raqasına çox yaxın, qohum hesab edilir və onlar ahəng baxımından çox oxşardır. Əvvəllər muğam Yaxın Şərq musiqi ənənələrinə uyğun olaraq, ərəb məqamı, türk makamı və fars dəsgahı üslublarında öyrədilirdi və öyrənilirdi. Sonralar Azərbaycanın muğam ustaları və musiqişünaslarının səyləri nəticəsində Azərbaycanın özünəməxsus muğam üslubunun əsası qoyulub.

    II    Muğamın ahəngi – Quran oxuyan moizəçilərdən, musiqisi – fars saraylarında çalınan musiqidən, ifa tərzi isə Azərbaycan aşıqları tərəfindən qoyulmuşdur. Muğamda oxunan əsas mövzu məhəbbətdir. Təkcə qadın-kişi məhəbbəti yox, vətənə, təbiətə, Allaha məhəbbət və s.           

   III    Muğamda tək müasirlərin şeirlərindən deyil, klassiklərimizdən – Füzulinin, Vaqifin, Beyləqaninin, Xaqaninin və s. məşhurların klassik şeirlərindən istifadə olunur. Hər bir muğam kompozisiyası bir neçə hissədən ibarətdir və ümumilikdə bir muğam ahəngi hesab edilir. Müğənni-xanəndə muğam ifa edərkən, bir hissədən digərinə keçərkən səs diapazonunu1 dəyişərək aşağı registrdən2 getdikcə yüksəyə qalxır. Bunu isə hər ifaçı bacarmır. Muğamın bölmələri arasında mütləq təsniflər3 oxunmalıdır. Təsniflər rəng4 və diringələrdən ibarət olur. Bunlar da rəqs xarakterli olur. Bu, əsasən, improvizasiya5 baxımından bir az caza yaxındır.

           Elmi tədqiqatlar nəticəsində sübuta yetirilmişdir ki, muğamın yaranma tarixi çox qədimlərə, e.ə. XII minillikdən də əvvəllərə gedib çıxır.

    IV    XX əsrdə Azərbaycanın klassik bəstəkarları üçün operaların, simfonik əsərlərin, xor musiqilərinin bəstələnməsində muğam əsas mənbə olmuşdur. Muğam ifa edə bilən və onun mahiyyətini anlayanlar üçün digər musiqi janrlarını ifa etmək çox asan olur. Yəni muğam ifaçısı çox asanlıqla caz və rok ifa etsə də, caz və ya rok ifaçısı çoxillik məşqlər etmədən muğam ifa edə bilməz.
 

Muğam qədim tarixə malik, müdrik bir incəsənət növüdür. O, insanı dərindən düşünməyə vadar edir, haqqa səsləyir və hər şeyə sevgi ilə yanaşmağı tövsiyə edir. Muğam insanların harmonik tarazlığını tənzimləyir, həyata sevgi və bağlılıq yaradır. Muğam neçə əsrlərdən bəri insanların mənəvi aləmini saflaşdıran bir incəsənət abidəsidir.

 


Mətnin üslubuna aid xarekterik xüsusiyyətlər yazın.


Sualın cavabını yazılı şəkildə aşağıdakı xanaya daxil etdikdən sonra “Cavabı təsdiqlə” butonuna klik edin. Açılan qiymətləndirmə meyarları ilə öz cavabınızı müqayisə edib qiymətləndirmə aparın. Nəzərə alın ki, daxil etdiyiniz cavablara test tərtibçisi (müəllim, təlimçi və s.) istəkdən asılı olaraq baxa bilər.




Sual 9 - 10

Musiqimizin şahı

     I     Muğam Azərbaycan folklorunda ənənəvi musiqi janrlarından biridir. 2002-ci ildə UNESKO tərəfindən musiqi irsinin şedevri elan edilmiş və onun vətəninin məhz Azərbaycan olduğu qeyd edilmişdir.               

           Muğamın yeddi növü vardır: Rast, Şur, Segah, Şüştər, Çahargah, Bayatı-Şiraz, Hümayun.

           Muğam – ərəb məqamına, özbək maqomına, hind raqasına çox yaxın, qohum hesab edilir və onlar ahəng baxımından çox oxşardır. Əvvəllər muğam Yaxın Şərq musiqi ənənələrinə uyğun olaraq, ərəb məqamı, türk makamı və fars dəsgahı üslublarında öyrədilirdi və öyrənilirdi. Sonralar Azərbaycanın muğam ustaları və musiqişünaslarının səyləri nəticəsində Azərbaycanın özünəməxsus muğam üslubunun əsası qoyulub.

    II    Muğamın ahəngi – Quran oxuyan moizəçilərdən, musiqisi – fars saraylarında çalınan musiqidən, ifa tərzi isə Azərbaycan aşıqları tərəfindən qoyulmuşdur. Muğamda oxunan əsas mövzu məhəbbətdir. Təkcə qadın-kişi məhəbbəti yox, vətənə, təbiətə, Allaha məhəbbət və s.           

   III    Muğamda tək müasirlərin şeirlərindən deyil, klassiklərimizdən – Füzulinin, Vaqifin, Beyləqaninin, Xaqaninin və s. məşhurların klassik şeirlərindən istifadə olunur. Hər bir muğam kompozisiyası bir neçə hissədən ibarətdir və ümumilikdə bir muğam ahəngi hesab edilir. Müğənni-xanəndə muğam ifa edərkən, bir hissədən digərinə keçərkən səs diapazonunu1 dəyişərək aşağı registrdən2 getdikcə yüksəyə qalxır. Bunu isə hər ifaçı bacarmır. Muğamın bölmələri arasında mütləq təsniflər3 oxunmalıdır. Təsniflər rəng4 və diringələrdən ibarət olur. Bunlar da rəqs xarakterli olur. Bu, əsasən, improvizasiya5 baxımından bir az caza yaxındır.

           Elmi tədqiqatlar nəticəsində sübuta yetirilmişdir ki, muğamın yaranma tarixi çox qədimlərə, e.ə. XII minillikdən də əvvəllərə gedib çıxır.

    IV    XX əsrdə Azərbaycanın klassik bəstəkarları üçün operaların, simfonik əsərlərin, xor musiqilərinin bəstələnməsində muğam əsas mənbə olmuşdur. Muğam ifa edə bilən və onun mahiyyətini anlayanlar üçün digər musiqi janrlarını ifa etmək çox asan olur. Yəni muğam ifaçısı çox asanlıqla caz və rok ifa etsə də, caz və ya rok ifaçısı çoxillik məşqlər etmədən muğam ifa edə bilməz.
 

Muğam qədim tarixə malik, müdrik bir incəsənət növüdür. O, insanı dərindən düşünməyə vadar edir, haqqa səsləyir və hər şeyə sevgi ilə yanaşmağı tövsiyə edir. Muğam insanların harmonik tarazlığını tənzimləyir, həyata sevgi və bağlılıq yaradır. Muğam neçə əsrlərdən bəri insanların mənəvi aləmini saflaşdıran bir incəsənət abidəsidir.

 


Altından xətt çəkilmiş cümlədə 1. məcazi mənalı sözü göstərin və 2.onun həqiqi mənada olan qarşılığını yazın.


Sualın cavabını yazılı şəkildə aşağıdakı xanaya daxil etdikdən sonra “Cavabı təsdiqlə” butonuna klik edin. Açılan qiymətləndirmə meyarları ilə öz cavabınızı müqayisə edib qiymətləndirmə aparın. Nəzərə alın ki, daxil etdiyiniz cavablara test tərtibçisi (müəllim, təlimçi və s.) istəkdən asılı olaraq baxa bilər.




Sual 10 - 10

Musiqimizin şahı

     I     Muğam Azərbaycan folklorunda ənənəvi musiqi janrlarından biridir. 2002-ci ildə UNESKO tərəfindən musiqi irsinin şedevri elan edilmiş və onun vətəninin məhz Azərbaycan olduğu qeyd edilmişdir.               

           Muğamın yeddi növü vardır: Rast, Şur, Segah, Şüştər, Çahargah, Bayatı-Şiraz, Hümayun.

           Muğam – ərəb məqamına, özbək maqomına, hind raqasına çox yaxın, qohum hesab edilir və onlar ahəng baxımından çox oxşardır. Əvvəllər muğam Yaxın Şərq musiqi ənənələrinə uyğun olaraq, ərəb məqamı, türk makamı və fars dəsgahı üslublarında öyrədilirdi və öyrənilirdi. Sonralar Azərbaycanın muğam ustaları və musiqişünaslarının səyləri nəticəsində Azərbaycanın özünəməxsus muğam üslubunun əsası qoyulub.

    II    Muğamın ahəngi – Quran oxuyan moizəçilərdən, musiqisi – fars saraylarında çalınan musiqidən, ifa tərzi isə Azərbaycan aşıqları tərəfindən qoyulmuşdur. Muğamda oxunan əsas mövzu məhəbbətdir. Təkcə qadın-kişi məhəbbəti yox, vətənə, təbiətə, Allaha məhəbbət və s.           

   III    Muğamda tək müasirlərin şeirlərindən deyil, klassiklərimizdən – Füzulinin, Vaqifin, Beyləqaninin, Xaqaninin və s. məşhurların klassik şeirlərindən istifadə olunur. Hər bir muğam kompozisiyası bir neçə hissədən ibarətdir və ümumilikdə bir muğam ahəngi hesab edilir. Müğənni-xanəndə muğam ifa edərkən, bir hissədən digərinə keçərkən səs diapazonunu1 dəyişərək aşağı registrdən2 getdikcə yüksəyə qalxır. Bunu isə hər ifaçı bacarmır. Muğamın bölmələri arasında mütləq təsniflər3 oxunmalıdır. Təsniflər rəng4 və diringələrdən ibarət olur. Bunlar da rəqs xarakterli olur. Bu, əsasən, improvizasiya5 baxımından bir az caza yaxındır.

           Elmi tədqiqatlar nəticəsində sübuta yetirilmişdir ki, muğamın yaranma tarixi çox qədimlərə, e.ə. XII minillikdən də əvvəllərə gedib çıxır.

    IV    XX əsrdə Azərbaycanın klassik bəstəkarları üçün operaların, simfonik əsərlərin, xor musiqilərinin bəstələnməsində muğam əsas mənbə olmuşdur. Muğam ifa edə bilən və onun mahiyyətini anlayanlar üçün digər musiqi janrlarını ifa etmək çox asan olur. Yəni muğam ifaçısı çox asanlıqla caz və rok ifa etsə də, caz və ya rok ifaçısı çoxillik məşqlər etmədən muğam ifa edə bilməz.
 

Muğam qədim tarixə malik, müdrik bir incəsənət növüdür. O, insanı dərindən düşünməyə vadar edir, haqqa səsləyir və hər şeyə sevgi ilə yanaşmağı tövsiyə edir. Muğam insanların harmonik tarazlığını tənzimləyir, həyata sevgi və bağlılıq yaradır. Muğam neçə əsrlərdən bəri insanların mənəvi aləmini saflaşdıran bir incəsənət abidəsidir.

 


Muğam Azərbaycan xalq musiqisi kimi öz kökü etibarilə Şərq musiqi mədəniyyətinin lap dərinliklərinə gedir” cümləsini qarşısında rum rəqəmləri yazılmış hansı abzasın əvvəlinə əlavə etsək, özündən sonra gələn cümlə bu cümlənin aydınlaşdırılmasında rol oynayar?


Sualın cavabını yazılı şəkildə aşağıdakı xanaya daxil etdikdən sonra “Cavabı təsdiqlə” butonuna klik edin. Açılan qiymətləndirmə meyarları ilə öz cavabınızı müqayisə edib qiymətləndirmə aparın. Nəzərə alın ki, daxil etdiyiniz cavablara test tərtibçisi (müəllim, təlimçi və s.) istəkdən asılı olaraq baxa bilər.




Rəylər